På promenad i värmen

Idag gick jag och hundarna en kort promenad....det är alldeles för varmt att gå något längre. Men, så blommorna har slagit ut nu bara på några dagar...de vilda blommorna som finns nu vid vägkanterna och på ängarna är ju så vackra. Jag önskar att min tomt hade en äng av blommor - lite opraktiskt....men, man kan ju bara klippa några gångar, eller hur.
 
 
På vägen hem så ville både Maya och Kira ner och springa på lägdan....men, se det får de inte i denna värme. Men, go lust hade de båda två. De stod längtandes och tittade ut över de öppna fälten och drömde sig bort en stund....hahahah.
 
 
Nu går vi hem....till skugga och vatten.
 
 
När Maya hoppade upp på utkiksstenen vi har på gården...ja, då ville Kira också dit upp. Hon har inte lärt sig än att hon kan hoppa upp själv....så jag måste lyfta upp henne. Men, när hon är väl på plats så tycker hon det är riktigt spännande och står/sitter helt stilla och bara tittar.
 
 
Men, jag bergriper inte hur de orkar busa i denna värme....men, full fart är det på tjejerna. Hade jag inte tagit in dom så de får svalka av sig lite så hade de väl fortfarande busat ute på gården.