OSTP 100 år...

Företaget som jag jobbar på (OSTP), firar 100-års jubileum i år. Allt började med att företaget började tillverka mjölkkannor för 100 år sedan.....som nu har blivit rostfria rörböjar. Därför är det nya konstverket som placerats ute vid mitt jobb en symbol över detta. Det är Herr Melin som är konstnären bakom vårt nya konstverk.....
 
Det var jag, Jocke och mina föräldrar som åkte först ut till mitt jobb i Svedjeholmen för att titta på vad det är jag gör. Eller egentligen för att visa Jocke och min pappa min arbetsplats och vad jag jobbar med....min mamma har jobbat där innan hon gick i pension. Men, det var mycket nya saker för henne också insåg vi när vi gick där inne med min chef som guide. De tyckte det var intressant.....det tyckte inte jag...hahhaha. Vi blev bjuden på fika efter turen på verkstaden - kaffe och bullar.
 
Inne på verkstaden får man inte knäppa några bilder....samma gäller inne i stan. Men, utomhus går bra...
 
 
Efter vi varit och tittat på mitt jobb så åkte vi in till stan där större delen av företaget håller till + huvudkontoret. Hundarna är med oss idag, men genom att solen behagade titta fram så fick Jocke och mina föräldrar gå in på det guidade turen innen på verkstade inne i stan. Jag stannade kvar ute med hundarna...och lika glad är jag för det.
 
 
Jag lämnade hundarna i bilen (som står i skuggan med öppen bagagelucka). Jag gick och käkade en hamburgare som företaget bjuder på...och till den en vattenflaska med företagets logga på...fyndigt!
 
 
Nu går jag en sväng med hundarna till parken tvärs över gatan. Båda två skötte sig riktigt bra - förutom att de ville hälsa på precis alla de såg (och det var många). Saken hör till att många ville hälsa på dom också....sötnosarna.
 
 
 
Den söta fiskedammen i form av en rörböj...det fanns även en hoppborg och lite andra spel för barnen. Är man under 7 år gammal får man inte gå in på verkstäderna....av säkerhetsskäl.
 
 
Klockan är nu lunchtid för Kira....så tillbaka till bilen där hon får intaga sin alldeles egna medhavda måltid. Mums tyckte Kira....och Maya fick också några foderkulor av Kira - man ska vara snäll och dela med sig.
 
 
Jocke skickade sms och sa att de nu var i "tältet" där de serverar hamburgare. Jag gick dit igen och käkade en till.....måste ju passa på när det är gratis. Skämt och sido....det blir inte mat förrän senare ikväll - alla anställda med respektive är bjudna på Statt här i Ö-vik. Där kommer det att bli trevligheter som tex: fördrinkar, tre rätters middag, underhållning och säkert en massa mer skoj. Klockan 18:00 öppnas dörrarna till Statt....och de stängs klockan 02:00. Men, det blir inte något festande för mig...vi jobbar (vi på nattskiftet) på söndag och börjar 17:40. Jobba med huvudvärk inne på en verkstad är inget för mig...
 
 
Nu skjutsar vi hem mina föräldrar för att sedan åka hem och ta de lite lugnt innan vi åter igen ska ut till mina föräldrar för att lämna hundarna där. Nu ska vi börja göra oss fina....för att gå på på firmafets om någon timma! Skål och Grattis OSTP - till 100 år som företag här i Ö-vik.
 
(Bilden kommer från denna sida)