Hämtat Kiras koppel...

Har idag varit och hämtat Kiras koppel som jag beställt hem från Djur Magazinet här i Ö-vik. Jag har tyckt så mycket om kopplet jag tidigare köpt till Maya och ville ha ett likadant till Kira. Det är ett svart, rundsytt och mjukt läderkoppel. Nu har de likadana koppel och likadana halsband...där är det bara färgen som skiljer dem åt. Maya har svart/rosa och Kira har fått ett svart/lila....nu är de tjusiga må ni tro.
 
 
När vi ändå var på stan så passade vi på att gå en liten promenad och testa Kiras nya koppel. Jag parkerade bilen vid gamla tågstationen här i Ö-vik och gick in mot hamnen....förbi ställplatserna för husbilar/husvagnar. Det är faktiskt riktigt fina ställplaster...med tanke på hur nära själva stan de ligger.
 
 
Tjejerna funderade på att ta sig an ett parti shack...men, det hade tyvärr deras matte inte alls tid med.
 
 
Jag fick lite godisprover på djur magazinet.....som Maya var väldigt sugen på. Jag passade på att träna dessa två brudar att gå fint i kopplen. Så fort de gick bredvid och tittade på mig fick de varsin smakbit....
 
 
Kira har fått syn på en vattenskoteråkare ute på Ö-viksfjärden....och som vanligt när hon vill något så ställer hon sig på bakbenen och vinkar med frambenen. Undra vad hon skulle gjort om jag släppte henne lös? Skulle hon försöka ta sig ut till vattenskotern eller skulle hon ställa sig och "vinka" på strandkanten....