Grattat Mats & Monika

Idag har vi varit ut till Mats och Monika på Lunnön. Mats fyller år och Monika veckan senare...så de brukar oftast slå ihop sina födelsedagar (så smart). För mig och Jocke blir det lite mer komplicerat....han i maj och jag i november....hmmmm.
 
Monika blev så glada över krukorna jag gjort....det kom rakt en liten tår i ögat på henne. Vad glad jag blev....jag som oroat mig för vad de skulle tycka. Mats han fick tre påsar olika sorters ostkrokar...hans favoritsnacks. Men, egentligen så fick de allt detta tillsammans....hahahah.
 
Fika....
 
 
Johanna blåser såpbubblor, men det stormar så mycket ute....så hon behövde egenligen bara hålla upp den i luften så gjorde herrr storm resten...
 
 
Krukorna....nu är de på plats utanför deras dörr och det blev riktigt fint tycker jag. Hundarna kan vara lösa springa ut och in i huset som de själva vill. De har hängnat in en del av deras gård och det måste ju kännas så skönt för Yoshi och mina töser förstås.
 
 
Nu tar vi en liten tur och kollar på flotten Mats har byggt - den blev så himla fin. Nu måste vi få följa med på en tur i Hornöviken i sommar...hahaha.
 
 
Vi sitter nu ute under deras partytält....ett sådant vill jag också ha hemma på gården. Den var så praktisk, men myggnät och allt.
 
 
Nu ska Mats åka och klippa gräs någonstans och vi ska följa med mamma och pappa till Arnäs kyrkogård....det är ju på vägen hem för oss.
 
 
Tänk så rofyllt och stilla det är på en kyrkogård....ja, jag vet vad ni tänker...hhahha. Men, jag menar att allt liksom blir lite lugnare och tystare på något sätt. Det är en väldigt vacker där tycker jag....helst med alla fina träd och blommorna som växer på muren runt själva kyrkogården. Både mina mor,- och farföräldrar ligger där.....trots att de nu gått flera år sedan de dog så känns det alltid så vemodigt att stå där och titta på deras fina gravar.