Kira = sommarfin....

Har idag gått ner till källaren och badat och klippt Kira. Hon ser ut som ett litet lurv just nu....så en välbehövlig uppfräschning är på sin plats. Nu ska hon helt enkelt bli sommarfin.....min fina lilla Kira (som börjar bli stor).
 
Men, först en före bild av mitt lilla lurv:
 
Att blöta henne ser hon som en lek = jaga vattenstrålen....suck. Men, vi klarade oss igenom denna duschning denna gång också...hahahah. Nu är hon ren och otroligt blöt....när hon skakar sig på trimbordet så blöter hon ner allt känns det som.
 
Fönen går på högvarv och sakta men säkert blir hon torrare och torrare. Tack god gud för fönen...den skulle jag inte klara mig utan idag. Får rysningar bara jag tänker på när man satt med en vanlig hårtork i ena handen och kardan i den andra....hua!
 
Klar....nu har jag en ny snygg tonårstjej!
 
Vilken underbart skön känsla det är att ha en nybadad och nyklippt hund - det är värd all tid i klipprummet.