Grått ute = städa inne!

Grått, grått och en del regn....vad passar då bättre en semesterdag som denna, än att ta itu med att städa övervåningen.
 
Fram med städgrejorna och kavla upp ärmarna....nu ska det städas. Jag tänker passa på att möblera om samtidigt....nu ska jag fixa min alldeles egen pysselhörna. Det har inte känns så bra att sitta och hålla till på matsalsbordet....men, nu jämarns ska det bäras,städas och saker ska byta plats.
 
Så här såg det ut innan - ett ställe som vi i stort sett bara har använt som ett genomfartsrum.
 
Så här blev det.....
 
Passade på att tända lite rökelser......för att jaga bort dåliga energierna.
 
Bokhyllan fick också ett nytt liv.....ett ställe som mina färger och lite annat pyssel fick plats.
 
Nu så.....nu har jag bara två rum kvar att städa. Datarummet (som jag just nu sitter i) och toaletten. Men, det får bli imorgon....nu är jag helt slut på. Det tar tid att städa.....pust!