Börjar jobba igen efter sjukskrivningen!

Åh, så jag gruvar mig att börja jobba igen....inte för själva jobbet utan för hur mitt knä och brocket i magen kommer att klara sig.
 
 
Jag har ju egentligen inte fått någon hjälp alls känns det som - visst jag är mycket bättre i mitt knä nu än vad jag var i september när jag gjorde mig illa.....men, jag är inte alls bra än. Jag har fortfarande ont i vissa lägen/vridningar...då hugger det liksom till och gör riktigt ont och knät låser sig fortfarande ibland. Den hjälp jag egentligen fått är enbart sjukgymnastik + rötgen.....thats it! Jo, om jag skulle få väldigt mycket mer ont i mitt knä så skulle jag kunna få en kortisonspruta i knätleden....hmmmm.
 
Jag jobbar 12-timmars inatt och kommer att gå på betonggolv mest hela tiden....jag som ännu får ont av att bara gå långt på raka sträckor. Ja, vi får väl se hur detta slutar....måste tänka mig för hur jag arbetar och använder mitt högra knä.
 
Brocket på magen....jag, det är ju en historia för sig själv det.....suck. Har fortfarande inte hört ett ljud från läkaren. Hon sa att hon skulle kalla mig för samtal och berätta vad hon och experterna på brock kommit fram till....men....därifrån är det helt tyst. Jag hoppas att hon hör av sig snart....måste ju få veta om hon tror att det går att operera eller inte. Jag har besvär av detta brock....jag känner av det om jag äter för mycket, nyser, snyter mig, hostar, krystar, vänder mig i sängen eller lyfter tunga saker.....
 
Nä, nu måste jag åka och handla.....måste ju se till att all mat finns hemma så jag slipper åka och handla när jag vaknar på dagarna efter ett nattskift.....pust!
 
Men, en sak som är säkert...det ska bli så ofantligt skönt att få riktig lön igen. Man blir inte så rik på att inkassera sjukpenning, men ack vilken tur att det finns + att jag även får en viss summa av facket (AFA) när man är långtidssjukskriven.