SPK-Norra....pudelpromenad & fika

Ikväll så ska jag, Maya och Kira åka ut på ett litet äventyr....vi ska på PUDELTRÄFF! Åh, så roligt, det var så längesedan jag varit med på något sådant. Det var meningen att jag bara skulle ta med mig Kira, men genom att Jocke jobbar över så bestämde jag mig för att ta med mig Maya också. Jag vet av egen erfarenthet (när jag var ombud för Ö-vik i SPK)...att alla pudlar räknas vid sådana här sammankomster.
 
Det var egentligen meningen att vi skulle träffat på studiefrämjandets loka för att fika tillsammans, men det verkar som om pudelklubben inte är villiga att hjälpa till att hyra ett rum....surt! Jag vet att när jag var ombud för Pudelklubben här i Ö-vik så statade jag en studiecikel....och då var det gratis. Måste försöka komma ihåg och nämna de för de som nu är ombud. Jag stod utanför studiefrämjandet och väntade på att fler skulle komma...för ingen var inne i lokalen.
 
 
När klockan 18:05...så bestämde vi som kommit att vi skulle gå en promenad runt arenan och sedan gå och fika på Espresso House istället. Det var mina två mellisar och fyra storpudlar som kom på detta evenemang....sammanlagt blev det fyra tikar och två hanar. Det är inte så lätt att knäppa kort på rörliga hundar i mörkret....så håll tll godo!
 
Kira tyckte att alla hundarna var lite läskiga från början, men innan promenaden var slut så var hon som vanligt igen.
 
 
Nu ska vi gå in och fika på Espresso House....mums! Åh, så roligt det är att träffa likasinnade och bara få prata pudel och hund i allmänhet. Detta har jag verkligen saknat.....så otroligt mysigt och trevligt. Jag hoppas verkligen att det kommer fler tillfällen som jag kan vara med på i framtiden.
 
 
När vi gick ut...så fick jag ett kort på alla tillsammans....
 
 
Nu skingrar vi oss och alla åker hem till vart och sitt. Nästa gång kommer det att bli en pudelpromenad runt Höglandssjön den 25 januari 2020 kl 12:00....och promenaden utgår från återvinningsstationerna.
 
 
Tusen tack för en trevlig kväll!
 
God Jul på er alla....och hoppas vi ses igen nästa år!
 
(Mina föräldrars huspudel med tomteluva)