Mayas julbad....

Idag har jag badat och klippt (rakat) Maya....nu är det dags för det årliga julbadet. Hon ser hemsk ut...jag har väntat med hennes makeover så att hon ska vara fin och snygg till själva julafton.
 
 
Ner till klipprummet och tar mig an uppgiften.....att göra Maya snygg igen! Kira tittar lite skeptiskt på medan jag värmer upp duschvattnet och Maya skulle helst vilja vara någon annanstans just nu. Men, hon står tålmodigt kvar....för hon VET att hon INTE får hoppa ner utan min tillåtelse....
 
 
En väldigt blöt Maya....och hon har även blött ner  hela klipprummet med sitt skakande. Jag sätter mig på en blöt stol....suck!
 
 
Nu börjar vi....dags att starta upp superfönen.
 
 
Rakapparaten varvas nu upp.....nu ska det rakas. När jag rakar ner pälsen på hennes kropp så inser jag helt plötsligt...hon är ju inte alls tjock längre. Vi har lyckasts med hennes bantning...jeeehaawwww!
 
 
När rakningen är klar så tar jag fram saxen och nu ska frisyren skapas...hahhha.
 
 
Kira hon ligger och sover under klippbordet.....hon vet inte om att det är hennes tur i morgon!
 
 
Nos och tassar rakas, klor klipps och tandsten (i stort sett obefintligt) tas bort....
 
 
Klart....nu är Maya julfin och kan med stolthet fira julafton luktandes som ett litet blåbär...
 
 
Nu när jag ser bilderna...så inser jag att jag måste klippa lite mer. Jag ser tofsar och ojämnheter....hmmmm. Men, det är bara att ta tjuren vid hornen....för annars kommer jag att bli galen.