1:a Advent + skogspromenad

Idag är det det första avdent....så mysigt. Jag vaknade tidigt i morse och passade på att tända det första ljuset. Nu mår jag gott....
 
 
Vid lunchtid gick jag och hudnarna ut på en promenad i skogen....vi fick plumsa i snön. Men, de ha kopplen på sig - för de har båda fått upp spåret efter troligtvis en räv. De var så ivriga och drog i kopplen.....de tyckte att jag gick alldeles för sakta tror jag. Skulle jag släppa dem nu så tror jag att de skulle springa alldeles för långt ifrån mig för att jag skulle tycka det var ok....så kopplen fick vara på. Men, genom att jag använder rullkoppel så har de stor frihet i allafall.
 
Vi hörde också skott på långt håll...så ännnu en anledning att inte ha dem lösa i skogen. Tack och lov så är ingen av hundarna skotträdda.....så skönt.
 
 
Nu går vi hem.....