Raka nos och tassar...

Ikväll har jag varit nere i källaren och rakat nos och tassar på Maya och Kira + klippt deras klor. Jag passade då på att testa det nya nos,- och tassskäret jag senast köpt. Det funkade faktiskt riktigt bra, men den var lite väl liten tyckte jag för nosen - men, på tassarna så var den helt suverän. Jag har nu samlat på mig några skär och den enda jag saknar just nu är ett skär som lämnar ca 5 mm. Undra om det finns några sådana? Men, varför ska rakapparaten bli så varm för? Jag har aldrig upplevt att skären ska bli så otroligt varma på någon av mina tidigare rakapparater (har nu en Andis).
 
 
Vi börjar med Maya...
 
 
....och så är det Kiras tur.
 
 
När båda tjejerna var klara så gick vi ut på gården en stund....så att de fick springa av sig lite.
 
 
Jag bara älskar nyrakade pudelnosar....de blir så otroligt vackra och ser så välvårdade ut. Tänk, att bara en nyrakad ros kan göra så att en pudel får ett helt annat uttryck....än hur långhårig de är på resten av kroppen.