Gå igenom rakapparaterna

Idag har det nos och tassskär jag betällt från Lyckliga Fåret kommit hem i brevlådan. Det ska bli spännande att prova det någongång....idag blir det inte. Jag har också köpt en kylspray till skären så att de inte ska bli så varma när jag kör den en längre tid....det har jag inte heller testat än. Men, jag lovar att meddela hur dessa saker fungerar när jag väl provat dem...
 
 
Jag har rengjort rakapparaterna med en liten borste...så allt hundhår som sitter fast i det försvinner. Jag har även oljat in alla skären....då håller skären så mycket längre. Jag vet med mig själv att jag är väldigt dålig på detta - det ska egentligen göras varje gång man använt rakapparaten.
 
 
När jag oljat in skären så lät jag rakapparaten gå en liten stund så att oljan skulle fördelas över alla små piggar på skäret. När jag stängte av apparaten så torkade jag bort överflödig olja med lite papper.
 
Nu ska vi se om rakapparaterna går bättre och inte blir så varm till nästa gång de ska användas.