Badat och klippt Kira

Jag hade inte tänkt bada och klippa henne idag. Men, efter jag tagit maxdosen av hostmedicinen insåg jag att jag inte får köra bil, för i denna hostmedicin (Cocillana)....innehåller det morfin. Så handla får jag göra senare i kväll....när morfinet gått ur kroppen. Kira blev i allafall ren och fin igen.....alltid något.
 
Kira före:
 
 
En blöt Kira på klippbordet och en annan (Maya) som försöker hålla sig undan....hahhaha. Men, tro inte hon lämnar klipprummet på hela tiden - nejdå, hon satt eller låg under trimbordet.
 
 
Kira under fönen....nu ska hon bli torr och sedan bli klippt. Jag ska försöka ge mig på en second puppy klippning eller babylejon....det var länge sedan jag klippte någon "riktig" frisyr på någon av de pudlar jag haft. Jag har pudelklubbens klipphäfte och läser inantill - jisses, så svårt det är. Inte blir det lättare av att Kira (just idag) inte vill samarbeta och att min astma ligger hela tiden i bakgrunden och lurar. 
 
 
Nu är hon klippt i allafall.....och det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det blev betydligt kortare och inte så markerad second puppy, som jag hade föreställt mig innan. Det som jag tycker är svårt är att klippa frampartiet. Hur mycket päls ska vara kvar på "bröstet" och hur långt bak ska "jackan" gå på ryggen och hur klipper man ihop frambenen med resten av pälsen? Men, nu har jag trots allt en början...och pälsen växer ut och då kan jag göra ett nytt försök. Kira har inte så kraftig pälsväxt som Maya har....så jag får vänta lite längre innan jag klipper henne om jag vill få lite päls att arbeta med så att säga.
 
Jag önskar så att få henne klippt hos någon som verkligen kan sin sak....så att jag får alla linjer på rätt plats.
 
 
Naturligtvis så blev det bus ute på gården efteråt....
 
 
En vovve klar och den andra står på tur.....kanske i morgon!
 
Jag har medvetet valt att klippa hundarna i två helt olika frisyrer.....våra familjer har så otroligt svårt att se skillnad på dom. De säger hela tiden...: "- Vem är det här då?". Jag tycker det är så konstigt...det syns ju hur tydligt som helst!