Ärenden på stan...

Idag har jag gjort några ärenden på stan - min mamma och hundarna följde med mig. Jag började med att gå in på jobbet för att lämna in läkarintyget....
 
 
Efter jag lämnat in intyget så gick vi genom en av våra fina parker här i Ö-vik....mot apoteket denna gång. Vad fint de har gjort i parken....de hade fullt med små insektshotell i den stora blomrabatten. Fåglarna låg eller satt lojt och Kira tyckte de var riktigt spännande...
 
 
Nu är vi äntligen framme på apoteket och jag kan gå in och sätta mig och vila en stund. Snacka om att jag blir helt slut av att bara gå....tungt att andas och det känns som om händerna domnar bort. Jag syresätter inte blodet som det ska.....suck....och åter suck! Har nu hämtat ut astma medicinen som jag ska ta en "puff" varje dag...resten av mitt liv (enligt läkaren).
 
 
Efter apoteket så gick vi mot torget.....jag ska till Expert för att beställa två förstoringar på hundarna. Kira hittade ännu mer fåglar....så spännande. Mamma stod utanför med hundarna medan jag gick in och beställde förstoringarna.
 
 
Medan vi väntade på att förstoringarna skulle bli klara så gick vi till Espresso House och tog oss varsin fika. Mamma satt ute med hundarna och jag gick in och köpte lite gott åt oss. Natruligtvis fick även hundarna smaka lite blåbärspaj. Mamma berättade när jag kom ut att det nyss hade gått förbi en liten flicka (ca 4-5 år gammal) - hon sa till sin mamma :-" Titta, två dalmatiner!".....hahahhahaah. Det är då första gången mina PUDLAR blivit förväxlade med dalmatiner....jisses.
 
 
Vi gick sedan ner till en av parkerna igen för att titta på förstoringarna på Maya och Kira....mina fina tjejer.
 
 
Kira är så besvärlig när vi kommer hem - hon tar evigheters evighet på sig för att behaga att kliva ur sin korg i bilen. Hon sträcker på sig och verkar vilja vakna i lugn och ro. Jag och Maya står utanför och väntar på hennes höghet....och efter en liten stund så kliver hon upp så att jag kan lyfta ner henne.
 
 
Nu så....nu är förstoringarna på plats på vår minnesvägg. Hundar på ena sidan och människor på den motsatta sidan i trappen. När jag ser dessa bilder så inser jag att nästa hund måste bli en med ljus päls (vit, röd, aprikos eller grå)...hahhahaha.
 
 
Nu är jag helt knäckt och ska lägga mig en timma....