Söndagspromenad och bus på gården

Idag har Kira varit ute och gått sin allra första "långa" promenad. Jag tänkte att om hon kan springa som en galning ute på gården med Maya så orkar hon också att gå en lite längre promenad. Jag har på henne rullkoppel och går sakta....i hennes takt. Det blir många stopp och hon luktar på allt som vi stöter på....allt från torra grässtrån till lera. Det var en riktigt mysig promenad i den värmande solen....och vi tog lång, lång tid på oss (se mitt inlägg om promenad med valp här). Kira verkade njuta hon med, än fast Maya fick springa lös över lägdan. Visst ville hon också springa snabbt efter Maya, men då hjälpte det torkade älgköttet...hahhaha.
 
Jag längtar så mycket efter vår första skogspromenad för i år....vill ju visa henne hela den underbara världen vi lever i.
 
 
När vi kom hem på gården igen så trodde jag att Kira skulle vara trött...men, icke sa nicke. Nu är det bus för hela slanten....en liten stund innan hon ska in för att få sin lunch.
 
 
Nu sover Kira sött på mattan i solen och Maya ligger i korgen under skrivbordet och jag sitter vi datorn. Jocke han är ute på gården och byter till sommardäck på min bil. Snart ska även jag gå och sova några timmar innan nattskiftet som börjar 17:40 till 05:40 - det var den söndagen det.
 
Man borde slippa arbeta när solen skiner....eller hur?