Raka nos på Kira

Nu på morgonen gick jag och Kira ner till källaren för att raka hennes nos, klippa hennes klor, borsta igenom henne och få en ny tofs i luggen. Jag måste ju bara inviga mitt nya förkläde + sadelstolen jag fick köpa för en billig penning....detta ser jag fram emot.
 
 
Förklädet är super och sadelstolen är så skön att sitta på....nu kör vi igeång. Kira blir bara duktigare och duktigare nere i klipprummet. Denna gång behövde jag inte trilskas med henne så mycket när jag vill ha henne liggandes still på sidan....när jag ska klippa hennes klor. Denna gång behövde jag "bara" säga till henne några gånger....underbart! Rakningen av nos blir också bara bättre och bätttre, men hon tycker inte om när jag ska raka henne under hakan...av någon anledning.
 
 
Maya kom också ner till klipprummet så hon fick också en uppfräschning av hennes tofs, klippte hennes klor + borstade igenom henne. Maya är en klippa på trimbordet....men, då har hon haft på sig nästan 2 år att träna också.
 
 
Som alltid efter att vi varit i klipprummet.....då blir det bus som belöning för att de varit så duktiga.
 
 
Nu är vi redo för denna dag....som kommer att vara händeleserik. Vi ska hämta ut våran husbil + att åka och gratta min mamma som fyller år idag. Mer om detta i ett senare inlägg....