Nu vill jag måla hela världen...

Åh, så roligt det är att måla....så nu tog jag och fräschade på utekrukan vi har ute på bron. Den ser eländig och trist ut + att jag hade färg över sedan gårdagens skylt målning. Jag spanar nu hela tiden efter saker att måla på och jag har börjat snegla på vår pall som vi har i köket (den är vit)...hahhah. Kanske lite färgglada prickar på den skulle bli fint....
 
Men, tillbaka till dagens pyssel. Så här trist såg utekrukan ut innan - väderbiten och brun/grå till färgen. Så kan vi ju inte ha det...hahahah! Jag hade ju massor med den Lindblomsgröna färgen kvar efter jag målat om dörrskylten...så grön får den bli.
 
 
Nu målar vi...grönt är skönt!
 
 
Klar - jag tycker den ser ut som glassen päronsplitt. Den ser riktigt god ut...hahaha.
 
 
Välkommenskylten var också lika grå och trist som krukan så den fick också färg på sig, men måste låte den torka ordentligt innan jag försöker mig på att få dit texten "Välkommen" igen.
 
 
Nu ska det målas igen...nu har den gröna färgen torkat. Det är så otroligt roligt att måla, men det är svårt att veta hur mycket färg och vilka färger som jag ska blanda för att få den nyans jag vill ha. Övning gör säker att man får ett öga för detta så småningom. Det är ju så himla onödigt att ta för mycket färg, det går ju liksom inte att spara på en längre tid. Nu börjar jag med att skriva Välkommen och så blev det ett försök med att göra några blommor. Jag är ju inte alls van med att måla med pensel. Jag har bara ritat/målat med tuschpennor tidigare - och...ja, det är en jättestor skillnad. Men, som sagt var....på det hela stora så tycker jag att det är roligt och att den trista färgen som utekrukan hade från början är nu som en liten färgkaramell.

 
Så här blev resultatet....nu ska jag bara hitta någon fin blomma att ha där i sommar.
 
 
I morgon ska jag åka iväg och köpa lite klarlack...så att färgen håller sig mot väder och vind. Sedan ska mina gröna skapelser ut på vår bro och förgylla vår tillvaro...hahahah. Jag tror faktiskt att jag kommer att bli lika glad varje gång jag ser både dörrskylten och ute krukan - färg behöver vi alla i vårt liv!