Kiras premiär i husbilen

Idag har Kira för första gången i sitt liv varit inne i vår husbil. Det gick hur bra som helst och hon gick runt och snusade lite och provade soffan hon ska sitta i när vi åker iväg. Det klart att Maya var med gjorde ju saken mycket bättre. Maya hon var hur glad som helst över att få komma in i husbilen igen, för det är ju hennes andra hem....hahah.
 
Jag har lagt upp en gammal trasmatta på soffans dynor....vill ju inte smutsa ner den direkt. Utanför husbilen är det ganska mycket blött grus som dras in med deras små tassar - så mattan får vara kvar tills det torkar upp lite mer. Kira kan inte än hoppa upp själv i soffan, så där behöver hon hjälp ett tag till. Maya hon flyger runt som en duracellkanin och hoppade till och med upp på den ena sängen....det var ingen hit kan jag säga.
 
När jag ska städa ur husbilen från vinterdvalan så kommer jag nog ta med mig Kiras hundbädd och ett gott ben som de kan tugga på - medan jag städar. Det blir nog bra.....
 
 
Lite bus hann vi också med - jag har flyttat ut tunneln och det tyckte de båda var roligt. Jisses så de flyger igenom den...båda två. Kira tyckte det var lite konstigt från början, men med lite godis som jag kastade in i tunneln så blev det bara roligt istället.
 
 
 
#1 - - Maria Otterborg:

Vad skönt att Kira tyckte det var spännande och gå och lukta på alla tänkbara ytor som hundarna kan komma åt inne i husbilen. Vad klokt att lägga en trasmatta på sätet ( smutsiga tassar ) vill ej ha sätet smutsigt och bökigt och tvätta dyna. / dynorna. Kul och göra iordning husbilen innan det blir primär tur för i år och för Kira. Nu har Maya sällskap av sin syster Kira i sätet när ni åker husbilen.