In i skogen....

Det känns som det var evigheter sedan jag och hundarna tog vår förmiddagspromenad inne i skogen. Det är fortfarande varmt ute....trots att det är grått på himlen (20 grader). Vi måste passa på nu...för snart börjar björnjakten.....nu på söndag. 85 björnar har ska få skjutas i Västernorrland....10 mer än förra året.
 
Men, nu myser vi i skogen en stund och hundarna fick springa lösa. Det finns fortfarande blåbär och lingon i skogen ovanför oss....så man kanske borde plocka lite. Det är ju bara så synd att det ska vara såååå tråkigt!
 
 
Full fart på hundarna.....och det är många dofter som ska analyseras. Jag blir så glad när jag ser hundarnas glödje.....så med andra ord har jag fått en dubbel dos glädje idag (skogen och hundarna). Tänk, att det är så djupt inrotat i människan att man får lyckokänslor av ....skog, hav och eld......i allafall känner jag så! Grottmänniskans gener har aldrig lämnat oss (mig).....oj, nu spårade jag iväg lite...hahhah. Men, jag är så tacksam att ha en skog alldeles runt knuten på vårt hus.....kan jag inte bo nära ett hav....ja....då är skogen ett måste. 
 
 
Godis är alltid med när jag är ute med hundarna.....för då får de liksom en extra kick vid inkallningen. Maya är alltid först.....men, Kira är snabbast. Maya matvrak håller sig i min närhet och Kira kvicksilver är oftast lite längre bort.
 
 
Jag hittade också ekorrens middagsbord mitt ute i skogen.....hahhaha.
 
 
Jahapp......då har vi kommit ut på vägen igen. Koppel på och så promenerar vi hemmåt igen! Vi är nu tre glada tjejer.....hahhaha.