Arbete pågår....

Vi började dagen med att vittja musfällorna.....fyra tomma och tre har gjort sitt jobb. Det ser ju så otäckt ut, men vi vill INTE få in dom i huset. Vi misstänker att de har tagit sig in till vinden, men är inte riktigt säkra ännu. En av musfällorna däruppe hade de byggt bo i....."dare devils" med andra ord. De två andra har ingen fångats i.....än så länge. Detta är ju andra året i rad som är ett riktigt musår.....undra varför det är så? Kolla denna länk till Sveriges Radio....så får ni ett bättre svar än vad jag kan gissa mig till.
 
 
Men, åter till det arbete vi hade tänkt utföra idag....
 
Vi ska börja med att sätta dit en provisorisk trapp till den nya dörren.....den gamla måste vi lägga igen så fort som möjligt nu innan vintern kommer på allvar. Så på med arbetskläder och sen är det bara att hugga i.....pust!
 
 
Vi har i allafall tur med vädret med tanke på det snöblandade regnet som föll igår....tack solen för att du är på vår sida idag...trots att det blåser kalla vindar!
 
 
Vattra in de stenplattor som trappen skall stå på....det gäller att det blir någorlunda rakt. Självklart så måste ju Kira och Maya testa och trappen fungerar som den ska...hahhaha. Stabilt.....och sånt gillar vi. Det ser ju också så mycket bättre ut än den trappen vi nu haft....den med stenplattorna.
 
 
Medan Jocke gör finliret på trappen så började jag med att plocka bort den gamla provisoriska, den med alla stenplattor....pust, suck och stön. Jag har säkert burit iväg med över 55 stycken stenplattor och de väger säkert minst 12 kilo styck. Nu känns det i ryggen kan jag lova och det känns som om armarna blivit längre också. Men, nu är det denna trapp bara ett minne blott....och jag kommer verkligen inte att sakna den heller. Maya och Kira gillar sin nya utkiksplats....tur det är någon som uppskattar mitt slit (skämt och sido).
 
 
Hundarna har varit ute med oss på gården i stort sett hela dagen, det är riktigt varmt och skönt i solen (om man kommer i lä). De har spanat på grannarna, de har busat och letat godis....så de har med andra ord haft fullt upp med sitt.
 
 
Nu ska skyliften flyttas till den sida som vi har den gamla dörren...så 4-hjulingen får arbeta igen. Vilken tur vi har den att dra skyliften med.....för att dra den för hand orkar vi inte + att det känns inte så bra att hålla på att köra med bilen inne på gården heller.
 
 
Har ingen bild (kommer mer i morgon)...men, nu står den på plats där den ska vara. Vi har även börjat så smått att riva ner de gamla panelerna på huset. Allt tar sådan tid när vi bara är vi två som håller på.....Jocke gör det mesta och jag langar det han vill ha eller drar spik ur brädorna + städar upp lite. 
 
Nu har jag så ont i fötterna, i axlarna och för att inte tala om ryggen. Det får helt enkelt bli att ta nya tag i morgon....om jag tar mig upp ur sängen förstås...hahhah.