Snöskottning och bus i solen...

Solen skiner och det är +4 grader ute, men solen värmer gott. Jag har länge tänkt skotta bort lite snö så att inte hundarna kan ta sig ut på vägen....och idag gjorde jag det (tillslut). Nu är det bara två ställen till som behöver skottas och det får nog bli under påskhelgen....om jag inte orkar ta ett krafttag i morgon också. Det känns på ryggen.....pust! Inser att många utav kompostgallren har fått gett vika under snömassorna, så nu blir det kompostgallerriktning som står på schemat. Men, det överlåter jag gladeligen till Jocke...hahhaha. Men, så skönt det känns att inte behöva vara orolig längre när hundarna hoppar upp på snöhögen där. Nu kan de inte ta sig över längre....underbart!
 
 
Självklart så står lite bus på schemat också. Jag har hämtat upp två leksaker från källaren (som de har ute på sommaren).....oj, så glada de blev. Men, än att de fick varsin leksak så är ju alltid den ena lite bättre än den andra.....suck!
 
 
Påskdun i solsken.....nog är det väl så mycket finare än när de har regndroppar i sig (än fast det är vackert på sitt sätt).
 
 
Efter att ha varit ute och skottat (med hundarna som sällskap), i ca 45 minuter....så verkar det som om Kira vill ut igen. Hon står och ser längtansfullt ut genom köksfönstret. Hon är en hund som skulle kunna vara ute jämt.....hon är ett praktexemplar på en hund som skulle trivas i en hundgård. Hon kan sitta och bara titta i timmar om hon skulle få det.....hon är en liten filosof blandat med tjuren Ferdinand.