Nu är det vår i luften...

Vilken underbar dag vi har haft idag.....strålande sol och +11 grader. Idag blir det helt klart en utedag...för vem vill vara inne i detta fina väder.
 
Jocke gick ut för att tvätta sin bil....och flyttat snöslungan, åkgräsklipparen och släpvagnen.
 
 
Jag och hundarna gick på en promenad i solen. Snart kan vi gå in på vår skogsstig igen....snön försvinner i rasande fart nu. Men, hur i hela friden ska jag ta mig över granen som ramlat över stigen? Hundarna kan ju krypa under trädet....men jag då?
 
 
Vi fortsatte vår promenad...och vad härligt det är att höra vattnet som porlar i dikena efter vägen.
 
 
Nu till något mer mystiskt.....någon verkar ha tappat en lastbilshytt efter vägen. Hur i hela friden kan man lyckas med en sådan sak? När vi gick efter vägen så kunde jag se att de måste ha hamnat utanför asfalten....och så hade de lyckats köra en lång sträcka. Hoppas de komemr att ta hand om den igen, för det låg glas överallt och det ser inte så fint ut heller.
 
 
Vårtecken i massor idag.....både svanar och tranor flög över våra huvuden. Fjärilarna har också kommit och fladdrar omkring på vår gård.
 
 
Ännu ett vårtecken.....(jag jag vet att jag är en optimist), för jag har tagit fram hundarnas leksakskorg. De har ju en alldeles egen korg med sina leksaker som de har utomhus....och oj, så de blev glada.
 
 
Här kommer självklart lite bilder på hundarna!
 
 
Nu ska vi snart starta grillen.....åh, så jag längtar!