Ingen ordning på frillan

Det är inte lätt att ha en liten galen valp i huset...helst inte om man vill vara fin i håret. Mayas tofs måste jag i stort sett göra om varje dag sedan Kira flyttade hem till oss....suck. Maya är tack och lov så enkel att hålla på med när det gäller hennes pälsskötsel. Jag var nyss ner till klipprummet och fixade hennes tofs...igen!
 
Så här ser Maya ut när Kira och hon busat....hon var fin i morse i sin frilla och det kan man ju aldrig tro.
 
 
Nu börjar vi....först ska snodden bort så att hennes vackra lugg får hänga fritt..hahahah. Men, vad hennes päls på huvdet har blivit tunt sedan Kira började slita och dra i hennes fina päls. Det märktes riktigt ordentligt nu när jag höll på med henne....tur det växer ut så småningom.
 
 
Nu börjar tottandet....ska testa med tre tofsar denna gång och se om det kanske håller lite längre. Vad tror ni?
 
 
Jocke kom ner med Kira och jag blev så sugen på att testa det nya skäret som jag fick i julklapp...som lämnar 13 mm. Utav bara farten så rakade jag näst intill hela Kira...jisses så det gick undan - det var knappt jag hann med själv. Men, så liten hon blev.....hhahahah.
 
 
Fick ingen bättre bild på henne som hon ser ut just nu än denna bild. Det kommer mer bilder i morgon när jag måste ner och göra lite finlir på hennes päls...hahahah. Hon hade inte så stort tålamod att stå stilla en längre stund....men, på det hela så skötte hon sig riktigt bra.