Djä...la snö - nu räcker det!

Det snöar lapphandskar ute just nu och dte riktigt vräker ned också till råga på allt. Klockan är nu snart 23:00 och detta ska visst pågå ända tills 12 tiden i morgon....jisses. Jocke har varit ute och skottat nu ikväll med snöslungan och han har precis kommit in igen och han är dyblöt. Det är bara 0 gradigt ute just nu så snön är så blöt....
 
Men, hundarna måste ju ut trots detta eländiga väder.
 
 
Nu är det snart sovdags för oss alla, så på med regntäckena på hundarna så att de blir det minsta möjliga blöta nu innan vi ska gå och lägga oss....pust! Bara denna korta stund jag var ute så blev jag helt täckt av snö....brrrrr. Det vara bara att torka av oss när vi kom in för att få bort det mesta av detta blöta kalla....tvi vale!
 
 
Hoppas att jag kommer iväg med bilen i morgon vis 09:30 tiden...då ska Kira få sin 12-veckors spruta är det tänkt. Jag ska ta fram hennes alldeles egna fina pärm redan nu ikväll så att jag inte glömmer den i morgon....har ju 100 kronor billigare på vaccinationssprutan hos Distriktsveterinärerna här i Ö-vik.
 
Godnatt på er alla!