Ruggigt ute....

Åkte ut och hälsade på mina föräldrar idag efter jag vaknat. Fy, vad det kändes konstigt att komma hem till dom och inte bli mött av Izor. Maya sprang också en extra tur runt...precis som om hon också letade efter honom. Det är ju liksom svårt att förklara för en hund att Izor inte finns mer.....
 
Vi gick i allafall ut på en kort promenad ner till båthamnen......fy, så ruggigt kallt det är ute - trots att de bara är 1 minusgrad. Allt är som ett enda grått töcken.....
 
 
Jag åkte sedan och handlade och när jag kom ut från affären så småregnade det.....brrrrr! Det ska för sjutton inte regna i januari....eller hur!
 
 
Hemma på gården igen.....den övre bilden är från idag och den nedre bilden är från exakt ett år sedan. Vilken skillnad på snömängden.....jisses! Jag tycker i och för sig att den snön som nu ligger duger gott och väl - det är vitt och ljust och det är ju huvudsaken.  Men, måste nog trots allt erkänna att det ser betydligt finare och mysigare ut med mer snö som på den nedre bilden....
 
 
Jocke och Maya gick ut på en promenad efter maten.....men, jag är så trött och frusen så jag stannar inne under filten med en kopp varmt rykande te. Jag får gå i morgon istället! Men, en sak är så säker... mina älsklingar syns efter vägen med sina reflexer.