Chicken Teriyaki fried rice

Idag har jag provat på en ny rätt - Chicken Teryaki fried rice. Min dotter Izabell älskar bara fried rice, så jag tänkte att nu ska jag också prova detta.
 
Ingredienser - 4 portioner
2  kycklingbröstfileér
1 1/2 dl Teriyakisås
2 tsk rapsolja
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 morot
1 broccolistånd
3 ägg
7 dl kokt ris (fullkornsris)
2 tsk soja
1 tsk sesamolja
1 tsk salt
1 krm peppar
 
Gör så här:
Skär kycklingen i mindre bitar och lägg dem i teriyakisåsen (som en marinad) i minst 1 timma i kylen.
 
 
Stek kycklingen sedan i en wokpanna (måste köpa en sådan) tills den är genomstekt, lägg den sedan åt sidan.
 
 
I samma panna steker du den hackade gula löken, den hackade vitlöken och morotsslantarna tills löken är genomskinlig. Tillsätt sedan broccolibuketterna och stek ytterligar i 3-4 minuter.
 
 
Vispa ihop tre ägg
 
 
För alla grönsakerna åt sidan i pannan och häll i äggen. Rör äggen så att det blir en äggröra och blanda dessa ihop med grönsakerna.
 
 
Tillsätt sedan den stekta kycklingen och det kokta riset tillsammans med soya, sesamolja, salt och peppar.
 
 
Låt steka några minuter så att riset blir lite krispigt - sedan är det dags att servera.
 
 
...och så lite vin på detta.
 
 
Detta var riktigt gott....en rätt som jag absolut kommer att göra fler gånger. Jag tror att ananas också skulle vara supergott till....