Brev från läkaren...

Men, om vi börjar från början så ringde jag kirurgmottagningen på deras telefontid nu på morgonen. Jag ringde vid 06:15 och de skulle ringa upp mig vid 07:30.....pust - jag som bara vill gå och sova. Jag ringde dit från första början för att det är nu över 1 månad sedan jag pratade med läkaren Katarina sist. Hon sa då att hon skulle återkomma till mig angånde brocket jag har på magen. Jag vill veta helt enkelt hur hennes konsultation med brockexperterna och vad de har kommit fram till.
 
När de ringde upp mig vid 07:40 så fick jag prata med en kvinna som sa att de hade skickat ut en kallelse till mig igår....så jag borde ha den idag i min brevlåda. Jag frågade henne vilken tid och dag det var och hon sa att det var den 16 januari klockan 09:45. Jag frågade henne om det inte fanns någon möjlighet att ändra den tiden till en senare tid...helst efter 14:00 eller på fredagar då jag är helledig. Men, se det gick inte....men jag fick en tidigare tid....08:30. Suck! Detta är verkligen en nattarbetares gissel....läkarbesöken. Det är bara att bita i det sura äpplet och hålla sig vaken.....
 
 
Jag funderar på att fråga min chef om det finns någon möjlighet för mig att jobba över till 07:00 den dagen och sedan möta upp Jocke innan han börjar jobba och då ta med mig Maya ut till mina föräldrar innan jag ska träffa läkaren 08:30. Annars ska jag åka hem vid 05:40 (då jag vanligvis slutar) sitta och rulla tummarna framför tv:en och försöka hålla mig vaken för att sedan åka ut till mina föräldrar vid 07:30 tiden med Maya (man vet ju aldrig hur länge ett läkarbesök kan ta). Men, det klart jag kommer vara så hungrig, men kanska jag kan få lite frukost hemma hos mina föräldrar.....
 
Jag är så otroligt spänd på vad läkren har att berätta.....kommer jag få en operation eller inte. Om det blir en operation....när kommer den att äga rum? Jag behöver en operation.....det är så obehagligt med detta brock - som naturligtvis sitter precis i byxlinningen och klämmer och är allmänt olustigt.
 
Fortsättning följer.....
 
Fortsättningen kommer redan nu...hahahah! Strax efter 16:00 ringde samma kvinna som i morse.....upp mig igen. Hon sa att hon hade pratat med min läkare Katarina Lorenc och de hade tillsammans kommit fram att genom att jag jobbar natt så kan Katarina lika gärna ringa mig den 16 januari efter klockan 14:00 istället. Jag behöver inte komma in till henne på morgonen....jag kan få sova - Underbart! Åh, så snälla de är.....underbara männsikor som tänker på mig.
 
Forstättning följer om ca en vecka.....då vet jag vad de kommit fram till angående mitt brock!