Ännu en söndag...

Ja, denna söndag har inte heller varit så rolig att se fram emot.....jul och nyår har verkligen satt sina spår denna gång....suck!
 
Mat i massor och god mat också + efterrätter, ostbrickor, vin, fikabröd....ja....allt!
 
 
Motionen denna vecka har varit normal - som en hundägare man är....det har blivit kortare promenader och några som varit lite längre.....men inga superlånga - tyvärr.
 
 
Jag tycker dessa senaste veckor med både jul och nyår har varit så jobbiga.....så svåra att hålla sig till pointsen man har. Jag har varit över vad jag ska äta dessa veckor, med råge! Men, samtidigt så vill jag inte kasta bort mat eller fikabröd....så istället så har vi ätit upp det. Jag vet att man inte ska tänka så, men så gjorde vi iallafall. Jag vet med mig själv att om det finns gott hemma....så kommer jag att nalla om sötsuget tar överhand. Det är så mycket bättre att inget ha....än att ständigt frestas.
 
Jag har bara gått ner -0,2 kilo denna vecka.....men, om man försöker se från den positiva sidan så är det fortfarande minus på vågen.
 
Jag gruvar mig också för att börja jobba igen - då kommer alla invanda rutiner med maten att förändraas drastiskt. Jag jobbar natt och mattiderna kommer att förskjutas och hoppas över, men det måste ju gå det med.