Aktivering under hundpromenaderna...

Hittade detta klipp på YouTube och började verkligen fundera.....vad gör jag på promenaderna tillsammans med Maya?
 
 
Nu ska jag försöka rannsaka mig själv...steg för steg genom detta klipp. Aktiveras Maya under promenaderna eller går vi bara ut med hunden?
 
Nosa på marken: Jag har faktiskt bara någon gång slängt ut eller gömt godis ute i skogen med Maya, men ute på gården har hon gått gjort det dest fler gånger....men samtidigt är det ju inte under en promenad.
 
Gömma godis högt upp: Det har jag inte gjort utomhus under promenaderna...men inne har hon fått letat både högt och lågt.
 
Klövjeväska: Har jag heller aldrig använt på henne....trots att jag har en sådan som jag använde på Royce (min älskade änglahund). Hittade en bild på när min andra änglahund Kuro när han bär sin klövjeväska. Hittar just nu inte bilden när Royce bär sin lilla....
 
 
Låta hunden nosa klart: Men, där tycker jag att jag är ganska duktig....jag brukar ofta inte alls stressa när jag går promenader med henne. Men, det klart...ser det alldeles vidrigt ut (som döda djur), då säger jag till henne att vi ska fortsätta promenaden. Men, samtidigt så kanske just detta vidriga är som himmelriket för en hund....hmmmm?
 
 
Balans och kroppskontroll: Ja, men där är jag helt med på tåget....hahhaa. Maya får hoppa upp på saker, balansera, hoppa över stock och sten - det är hon superduktig på.
 
 
Busa tillsammans: Det gör vi varje dag - men kanske inte under själva promenaderna så mycket. Då blir det mest lydnadsövningar och att hon får springa fritt och nosa överallt. Men, hemma på gården är det dagligen bus på schemat...
 
 
Gör ni något av detta under era promenader tillsammans med hunden?
 
Jag ser nu att jag borde förbättra många saker....allt från godissök till att ta med en leksak under promenaderna och bara busa tillsammans. Ska nog testa klövjeväskan på henne också....gå in på denna sida Glanna....så får ni se hur man tränar sin hund att bära just en klövjeväska + hur mycket vikt man kan ha i den. Jag tror inte klövjeväskan blir något problem för henne...hon är ju van med både den ena och andra på kroppen (som täcken och selar).