Vilken dag....pust!

Allt började bra men en valpbesikting av valparna och min Kira. Träffade Margareta 09:30 på Djursjukhuset....är så glad att jag fått varit med om detta. Tusen tack Margareta att jag fick följa med och hjälpa till det lilla jag kunde. Läs mer om valpbesiktningen här....
 
 
Efter detta så åkte jag hem till mina föräldrar och vi gick ut på en liten promenad och fikade. Maya ska vara där medan jag ska till tandläkaren...
 
 
Nu är jag på väg till tandläkaren med väldigt tunga steg....fy, vad jag HATAR att gå till detta ställe! Känner mig precis som det ser ut ute idag....brunt och slaksigt. Fy vad ont det gjorde när de skulle sätta bedövningen ovanför den ena framtanden....det gjorde så otroligt ont så jag skruvade på mig som en daggmask där i stolen....aj! Tandläkaren ska fixa den fula bruna fläck jag har på en tand + att se hur de provosoriska rotfyllningen ser ut. När jag ligger ner så blir jag snabbt tät i näsan och kunde snart bara andas genom munnen. Kan ni fatta hur det känns att försöka andas med munnen medan tandläkaren är där och borrar och gräver....tror jag skille svimma ett tag på grund av syrebrist. Nästan gång ska jag ta med mig necerilen för säkerhetsskull. Genom att jag känt av den provosoriska lagningen i över 1 månad så ville hon ta det säkra före det osäkra och gjorde en ny provosorisk fyllning.All detta tog 1 timma och 20 minuter.....1 timma och 20 minuters enda lång pina.
 
Nästan gång trodde hon skulle bli någon gång efter semestern....tänk att det ska ta över 1 år att få en rotfyllning!
 
Men jag har en fin framtand igen...yeeey!
 
 
På vägen hem så fick jag krypköra förbi några hästar....
 
 
Väl hemma igen så var det ännu halare på gården....som en isgata. Nu gäller det att hålla tungan rätt i munnen...vill inte ramla med mitt redan onda knä + brocket i magen....phu! Men, himlen var iallafall vacker så här på eftermiddagen...