Valparna...7 veckor gamla!

Varit och hälsat på Matgareta idag och naturligtvis alla små söta valpar. De låg och sov när jag kom, men snabbt blev det liv i luckan...hahahha. Jisses, vad en del av de små kan klättra på kompostgallret.
 
 
Mamma My gav de sina lite mat.....men, de är så stora nu så hon ger dem inte alls mat så ofta nu. Jag förstår henne...nu har tänderna verkligen blivit sylvassa på de små underverken.
 
 
Alla valparna har nu hittat nya hem...så roligt att höra. Det som också är roligt är att 4 av valparna (5 med min) kommer att flytta till hem inom en 10 mils radie....alltså så kommer vi bo ganska nära. Jag hoppas verkligen att vi kan få till en valpträff i framtiden. De två andra ska till Kiruna och Gotland....men, de kanske man kan hälsa på under smestern med husbilen.
 
Nu till alla valparna. Jag rakade nosen på några stycken idag...de var några som de nya ägarna inte ville ha rakade nosar på....ni kommer att se vilka.
 
Hane 1
 
Tik 1
 
Hane 2
 
Tik 2 - min lilla Kira
 
Tik 3
 
Hane 3
 
Hane 4
 
En del av valparna la sig på mina fötter för att sova en liten stund....
 
 
Hane nummer två....japp, han har också sylvassa tänder!
 
 
Margareta satte sig på golvet och som i ett trollslag så hade hon alla valparna i sitt knä....
 
 
Ett gruppfoto på sex av underverken....en ville inte vara med på bild....hahahah!
 
 
Och så måste jag bara få visa upp Prinsessan och hennes otroligt häftiga färg....visst är den häftig.
 
 
Tusen tack Margareta för den goda mackan och mys med alla valparna.....alltid lika trevligt att hälsa på dig.