Promenad & snöskottning

+ 1 grad ute....det rasar från taken och det snöar för fullt - blötsnö som blir så hiskeligt tung...pust! Det slutade det snöa vid 10:00 tiden....men, nu känns det som om det regnar istället. Jag tror jag hellre tar snö än regn faktiskt....brrrr.
 
 
Men, innan det är dags för mig att skotta snö så ska jag och Maya gå ut på en promenad. På med overallen och så går vi.....ut i vårt vita vinterland. Åh, vad jag saknar sommaren dagar som denna!
 
 
Nu ska vi börja skotta snö....Jocke hade redan hunnit börja innan jag kom tillbaka på promenaden och Maya sprang som ett skott fram till honom när jag tog av henne kopplet. Hua, så tung snön är....man kan bara gå fram en meter så är snöbjörnen full - gå och tippa snön på lämpligt ställe och så börja om med nästa meter. Som om inte detta var nog så rasade det från garagetaket....precis när jag skottat klart där. Det var bara att börja om från början det.....suck! Men, gratis motion....det har blivit mitt mantra varje gång jag skottar detta vita elände.
 
 
Kasta lite snöbollar hann jag och Maya också med....måste ju passa på nu när det är klibbsnö. Maya tycker det är så roligt att springa efter den kastade snöbollen, men att hålla denna kalla vita boll i munnen är inte lika roligt...hahha.
 
 
Är så sugen på att göra en snögubbe, men orkar inte nu....armarna känns som spagetti och både knä och brocket i magen protesterar mot denna behandling. Jag måste ju ta det lite lugnt nu innan jag ska åka och göra mitt 12-timmars pass ikväll/natt. Hoppas nu att snöröjarna hunnit varit ute och skottat efter vägarna innan jag åker till jobbet vid 17:00 tiden.
 
Jag har gått in och Jocke fortsätter kämpa på ute med snöslungan....det låter som om han tar Mayas gångar nu.