Pälsvårdsdag!

Det var meningen att jag egentligen skulle åka till Margareta och alla valparna idag, men genom att jag var där igår så hade jag dagen fri. Då passade jag på att raka, bada och klippa Maya....det var ju ett tag sedan sist nu. Det blev helt enkelt en pälsvårdsdag nere i klipprummet...med pauser mellan rakning, badning och klippning.
 
Före...
 
 
Efter rakning....med en liten paus för laddning av rakapparaten.
 
 
Nu blir det baddags....inte så populärt, men hon står stilla och accepterar det blöta vattnet.
 
 
Nu startar vi fönen! Det är väldigt viktigt att hon blir helt torr nu när det är minusgrader ute.
 
 
Nu startar jag upp saxen....
 
 
Dagen till ära så fick Maya en lila rosett i luggen.....
 
 
Visst är väl hon så otroligt oemotståndligt söt vår lilla underbara Maya!