Vattengympa

Idag har jag ÄNTLIGEN fått börja på vattengympa....som jag har längtat! När jag kände mig tillräckligt ok efter mina operationer för att börja vattengympan så var det bara ett par gånger kvar på den terminen var slut. Så jag har verkligen längtat tills detta datum.....bättre sent än aldrig som det heter!
 
Nu ska jag iväg....och väskan är packad! Skjutsade först ut Maya till mina föräldrar....innan jag begav mig in till stan och Paradisbadet.
 
 
Parkerade på Paradisgaraget genom att jag inte vill gå så långt med mitt onda knä. Jag är lite fundersam på hur det kommer att gå.....men, det visar sig snart.
 
 
Oj, så det håller på att renovera eller laga någonting....det stog lastbilar fullt framför entrén - så jag och en tant med rullator fick kryssa oss igenom för att ta sin in.
 
 
Vad fint de har gjort i entrén med det jättestora akvariumet...riktigt snuggt måste jag få säga och tapeterna på väggarna var verkligen söderhavstema. Jag fick köpa ett hänglås (40 kronor) och sedan uppge mitt namn och så fick jag ett biljett som jag ska använda nu varje gång jag ska på vattengympa. Jag har ju en sådan tur att högkostnadsskyddet betalar denna vattengympa för mig.....härligt! Ja, nåt ska man väl ha tillbaka efter alla dessa turer jag gjort till Human Resurs kan man tycka....eller hur!
 
 
Ja, nu är den första gången av vattengympa avklarad och jag kan lugnt säga.....jag var absolut yngst där i klassen...hahaha! En tant jag stod bredvid ska snart få operera sin höft och så var det en som sa hon hade en vaxpropp...hahahah. Vilken härligt gäng man hamnat i!
 
Knät tyckte inte det var så skönt, så jag tog det väldigt lugnt när det var hopp, spring och rörelser i sidled - men annars var det så skönt. Jag får nu bara hoppas att mitt knä är så pass mycket bättre tills nästa torsdag då det är dags igen....och då ska jag också försöka få mig en bättre plats i bassängen.
 
Utsikt från Paradisgaraget över legohuset i Ö-vik! Jag kan verkligen inte tycka att det är snyggt....det går bara inte!
 
 
Hoppas jag nu inte kommer att få träningsvärk....men, det kommer nog som ett brev på posten endera dag!