Läkaren + röntgen

Idag ringde jag läkaren klockan 07:00 på morgonen och fick en tid 08:30. Jag måste ha ett påskrivet sjukintyg av läkaren genom att det är sjunde dagen jag nu är hemma. Så iväg i regnet....mot Human Resurs!
 
 
Pratade med läkaren (som var riktigt trevlig) och han kände och klämde på mitt knä. Han sa att jag var stabil i knäleden, men att han ville att jag skulle röntga mig för att vara på den säkra sidan. Han sa att det kunde vara artros eller minisken.....han var inte säker - därför röntgen. Han sa också att jag var lätt överviktig och att det påfrestade mitt knä + att jag har överrörliga leder. När han sa att jag var lätt överviktig....kunde inget annat än att säga Tack till honom. Han tittade konstigt på mig.....hahahah. Att bli kallad lätt överviktig när jag mer mycker mer övervikitg än "lätt"....ja, vad ska en tjej/tant göra! Han måste tro att jag är helt knäpp....hahahah.
 
Han skrev i allafall ut ett sjukintyg till mig + två recept - ett mot inflammation och det andra var 1 mg Alvedon.
 
 
Ringde mina föräldrar för att kolla om de kunde ta hand om Maya. Man kan ju aldrig veta hur lång väntan det är på att få röntga sig på drop in.....de tar ju förtidsbeställda och allvarligt sjuka före. De skulle inte vara hemma förrän vid 09:45, så jag passade på att åka in på jobbet och lämna in sjukintyget.
 
 
Nu är jag på sjukhuset igen....nu ska det röntgas!
 
 
Vilken tur man har spel i mobilen, för det var inte så intressant att bläddra i skvaller blaskor som var från år 2013 och vissa var ändå från 2011.....jisses alltså! Jag fick vänta i 1 timma och en kvart på att få komma in och röntga knät. Jag är så otroligt hungrig, har ju inte hunnit äta någon frukost i morse. Vem kunde tro att jag skulle få rötga knät på samma dag som läkartiden....pust!
 
Blev lite förvånad när kille som röntgade mig frågade varför jag vad där. Jag sa som det var att läkaren ville säkerställa vad mitt problem i knät var och att han misstänkte artros eller minisken. Killen sa då att denna röntgenapparat röntgar inte mjukdelar som just minisken, utan bara skelettet. Jaha.....sa jag och kände mig så dum. Om det inte visar på artros.....ska jag få en ny röntgen då? Det är bara att vänta och se tills läkaren får svaret....då skulle han ringa mig.
 
 
Nu ska jag gå och hämta ut medicinen och sedan ta mig en macka i sjukhusets cafeterina....magen riktigt morrar nu....så hungrig är jag!
 
 
Nu ska jag åka och hämta hem Maya och sedan åka och handla.....mjölk och torrbollar....hahaha. Ska det bli mer regn eller blir det sol igen....verkar som om himlen inte kan bestämma sig.
 
 
Medicinen jag fick....Pronaxen (2 gånger om dagen) och Alvedon (2-4 gånger om dagen). Han ville inte att jag skulle äta Voltarentabletter....genom att dessa ökade risken för kärl och hjärtsjukdommar.....oj, det låter ju inte alls bra.
 
 
Jahapp, go vänner. Nu sitter jag med ett bultande knä efter allt springande idag....jisses! Vem kunde tro att det skulle ta 5 timmar idag inom sjukvården + resor.....jag som hade beräknat max 45 minuter. Det känns iallafall skönt att fått knät röntgat och att jag fått "riktig" inflammationshämmande medicin.....nu kan det bara bli bättre.
 
Jo, förresten....läkaren sjukskrev mig hela veckan ut!
 
 
#1 - - Jessica:

Produktiv dag! hoppas knät läker fort vad det än är

Svar: 😀 Ja, det blev verkligen mycket gjort utan att jag planerar det. Jag hoppas och håller tummarna att det inte är artros. Jag har artros i båda tumlederna och det är inte skoj 🤔
CARINA WESTIN