Hundparkour...

Jag såg ett inlägg på FB om att det var någon som hade varit och gjort hundparkour med sin hund. När jag såg hennes bilder så insåg jag att det är ju det Maya får göra hela tiden....
 
Här kommer lite bilder på när Maya får hoppa, klättra och sitta på olika saker....
 
Juni 2018
 
Juli 2018
 
Augusti 2018
 
På denna sida står det detta:
 
"Hundparkour är parkour med balans övningar för sin hund, man kan hoppa upp på stenar, klättra i träd, gå i sandtag, hoppa igenom cykelställ, köra slalom mellan träd, man kan till och med göra övningar i övningen, som att sitta på något smalt, ställa sig upp på två ben, det finns så mycket man kan göra, och det är kul! Parkour är även bra för dig som har en hund som kanske är osäker, har dåligt självförtroende eller agerar aggressivt emot andra, anledningarna är många, men oavsett vad det är så passar parkour för ALLA hundar och hundägare, till och med om man är handikappad, det är du som sätter gränserna i parkour, ingen annan. Med parkour får du även en hund som tycker det är kul att ta en promenad med dig, det förväntas att ni gör någonting kul när selen sitter på. Parkour ger hunden mera självkänsla då hunden märker att "titta detta klarar jag ju galant, kolla matte/husse vad duktig jag är" när självförtroendet stärks stärks även eran relation då du hjälper hunden dit den uppnår och känner sig stolt över sig själv, utan dig skulle den inte vågat och genom att våga litar hunden mer på dig".
 
 
Jag inser att när jag ser dessa bilder så har vi mycket kvar att lära....jag har egentligen bara sagt åt Maya att hoppa upp på grejer.