Human Resurs - Fysioterapeut

Idag har jag en tid hos en Fysioterapeut (sjukgymnast) på Human Resurs.....klockan 14:00 med mitt onda högerknä. Det har fortfarande inte blivit bättre på de dagar jag nu varit hemma....suck!
 
Ja, då var man här igen då.....fast det känns riktigt bra att detta inte har med min mage att göra....
 
 
Ja, vad sa han och vad gjorde han egentligen?
 
Han böjde, vred och drog i mitt knä.....aj, så det gjorde ont när han vred innåt. Han sa att jag har inte slitit av någon sena, men att jag hade en kraftig inflammation. Jag fick några rörelser jag skulle göra - som att låtsas sätta mig på en stol....jisses. Han sa också att jag skulle ta Voltaren i tablettform....att inflammationen sitter djupt in i knät så att Voltarengelén inte har någon större verkningskraft. Det är gelén jag använd dessa dagar....
 
Han sa också att jag borde vara sjukskriven i minst en vecka och gå korta promenader på några minuter åt gången och vattengympan jag ska börja på i morgon ska jag ta det försiktigt med rörselser som har med mitt högra knä att göra, men att jag abslolut ska gå dit.
 
Jag sa att då kan du ju sjukskriva mig nu på en gång...men, icke sa nicke.....det kunda bara en läkare göra. Men, varför i h...vete ska jag då till honom då för? Nu måste jag ringa in på akuttid på måndag morgon för att få träffa en läkare som kan sjukskriva mig....för en läkare kunde inte göra det där och då. Han sa att allt måste gå via tidsbokning....vilket skämt! Han sa att det är ju bra att jag varit hos honom först så att de syns av läkaren att jag varit där och även att han rekommnderar en sjukskrivning....
 
Varför ska de göra allt så komplicerat för? Varför kunde inte en läkare sjukskriva mig en vecka till, helst när jag ändå är där? Fysioterapeuten skulle ju bara kunna ha gått till en läkare och bett honom skriva under...de måste väl lita på varandras uttalanden...eller?
 
Jahapp.....det var bara att halta därifrån och åka iväg och handla....
 
Har nu tagit en tablett Voltaren....ingen blev ju gladare än mig när jag såg hur liten tabletten var!
 
 
 
Jag köpte också hem lite ljung till farstukvisten....tjusigt!
 
 
Nu får vi se hur knät känns innan söndagen.....hoppas att det blivit bättre - så jag slipper en sjukksrivning!
 
#1 - - Wifeey:

sååå typiskt sjukvården

Svar: Eller hur :(
CARINA WESTIN