Första veckan avklarad...

Nu har jag gjort min första vecka med Viktväktarna via mobilen. Där håller du enkelt redan på vad du äter och det finns även massor med olika recept att ta del av + att man kan koppal sin stegräknare till är ju bara super! Du knappar in vad du ätit och vilka aktiviteter du gjort under dagen....enkelt helt enkelt.
 
Men, trots detta så tycker jag att veckan varit jobbig på grund av att vi hade så mycket "fel" mat hemma som behöver ätas upp....jag kan bara inte kasta bort helt riktig mat. Jocke får äta det mesta av detta.....och det känns sådär faktiskt. Det ser ju så gott ut och jag saknar verkligen mera smör på mackorna än vad jag har idag. Men, lätt majonäs är nyttigare än bordsmargarin...så jag har änvänd mig utav detta istället på mina mackor.
 
Till frukost har det blivit mackor med lätt majonäs, kalkonpålägg och parika....riktigt gott faktiskt och det känns så bra. Till lunch har jag ätit tonfisksallad, ägg macka, smörgåsrån m.m.. Till middag har det blivit lax, potatis, köttfärsgryta, sjömansbiff, pyttipanna, kyckling och ris. Till mellanmål har det blivit frukt. Jag saknar så otroligt något godare än vatten att dricka till måltiderna - men, villa man spara poäng så får jag bara lov...än fast Jocke dricker annat till maten....suck! Jga kan ju inte begära utav honom att han ska lägga av med allt som är gott, eller hur?
 
 
Det jobbiga har varit att handla hem allt som jag behöver till de maträtter jag ska göra, men oj vad många av recepten som har en mängd olika ingredienser.....pust!
 
Motionen har det varit sådär med genom att jag fortfarande har så ont i mitt högra knä, men promenader (än fast det går sakta) och vattengympa har det blivit i allafall + att jag tränat mitt högra knä med både gummiband och andra övningar som jag fått av fysioterapeuten. En ny baddräkt är också inhandlad så att jag känner mig mer bekväm än den gamla som jag hade....
 
 
Det kommer nog att ta ett bra tag att komma in i det rätta tänket och att på automatik vet vad som är bra och dåliga val när man åker och handlar...
 
Fredagsmys och Lördagsmys är ju ett måste....så cola light är inhandlat till mig och Jocke får dricka upp den vanliga colan. Fredagsmys blev cheesballs...i en betydligt mindre mängd än vad jag annars brukar proppa i mig och till lördagen blev det en god räkmacka....mums.
 
Det var verkligen pirrigt att ställa sig på vågen....denna första invägning - har jag gjort rätt, har jag gått ner i vikt, har jag förstått recepren rätt? Ja....spännande var bara förnamnet! Jag har gått ner denna vecka 4,8 kilo - är så glad! Bra jobbat Carina och en klapp på min egen axel....nu är det bara resten kvar! Måste dock ha med i beräkningen att när jag vägde in mig var det söndagkväll och jag var fullt påklädd....när jag vägde mig i morse hade jag betydligt mindre kläder på mig....men 4,8 kilo....yeeehaaaw!
 
Nästa söndag kommer nästa inlägg om min viktresa med Vikt Väktarna....förhoppningsvis kommer allt kännas enklare då och att jag hittat några rätter som jag kan mixa mellan veckans dagar och att jag blir bättre i mitt knä så att jag kan börja gå på längre promenader igen...
 
Helgen har varit det absolut jobbigaste för mig....fredagsmys och lördagsmys!  En sak som är säker....motion är bra för kropp och själ + att man får lite bonus för allt motionerande. Jag önskar bara att mitt knä inte gjorde så förbaskat ont fortfarande....jag vill vara ute och gå längre promenader (som jag gjort tidigare).
 
#1 - - Jessica:

Snyggt jobbat, grym första vecka=) (Snygg baddräkt också)

Svar: Tack 💕💕💕. Ja, det var en otroligt härlig känsla 👍 och baddräkten var så skön på 😁.
CARINA WESTIN