Carina´s goda röra...

Jag blev så sugen på den goda röran jag brukar göra.....den är så god att ha på en rostad macka eller bara ett vanligt mjukt bröd av valfri sort.
 
Ingredienser:
1 tub pickles
1 tub majonäs
1 purjolök
2 paprikor
1 brk tonfisk i vatten
4 kokta ägg
3 hg skalade räkor
4 kokta potatisar (jag brukar skippa dom)
 
Jag brukar alltid göra en dubbel sats.....genom att det är så försvinnande gott :).
 
 
Börja med att koka äggen så att de hinner svalna innan du hackar ner dem i röran....
 
 
Nu ska alla ingredienserna i en stor bunke och blandas samman. Hacka äggen, paprikan och purjolöken och finfördela tonfisken.....sedan är det bara att röra ihop allt.
 
 
Så här ser det ut när allt är blandat samman. Röran blir som allra godast om den får stå ett dygn i kylskåp och gotta till sig.
 
 
Nu längtar jag tills frukost i morgon bitti.....med röran på en smörgås - mums!
 
(Ps....om du har hackad kokt kall potatis i så blir det en mer matig röra).