Byteshandel...

Fick ett sms av Inger idag och hon skrev att om vi kom ner till henne med en hink aroniabär så skulle vi få potatis av henne. Jag och Jocke gick ut och plockade en full hink av dessa magiska bär på ca 25 minuter. Så otroligt smart egentligen att byta med varandra här i byn...det finns ju säkert alltid någon som vill ha de vi har och vise versa. Gratis är ju så gott...eller hur?
 
In i bilen och så åker vi ner till Inger - jag orkade helt enkelt inte gå med en full och tung hink ända ner till henne + att bära en full potatishink tillbaka....så bilen fick det bli. Har ont i mitt knä nu igen efter den längre promenaden jag gjorde igår...skit också!
 
 
Jocke var så smart, han hade stövlarna på sig och jag hade bara ett par låga tenniskor. Det blev helt enkelt Jocke som fick plocka upp potatisen. De har fått riktigt stora potatisar i år....
 
 
Nu blir det en lite försenad lunch.....mums!