Ärenden + träff med fysioterapeuten....

Åkte in på stan en sväng för att göra lite ärenden.....och så klart fika. Hämtade upp min mamma, hon ville följa med mig in till stan och det är ju alltid trevligt med sällskap.
 
Vi började med att lämna in ett foto till förstoring och det skulle ta en liten stund. Vi gick till Fin Inunder för att hämta en superskön BH som jag precis kommit hem (har beställt den sedan tidigare) + att jag passade på att köpa mig en sprillans ny baddräkt. Den baddräkt jag har är säker 10 år gammal, så den är inte så fräsch om man så säger. Av någon anledning så blir den flera storlekar större när den blir blöt - så en ny som känns mer "säker" känns skönt att ha i fortsättningen på vattengympan....
 
 
Nu går vi och fikar på Espresso House.....jag bara älskar deras Chai Latte. Vi satt där och surrade en stund innan vi gick vidare....
 
 
När vi fikat klart gick vi och hämtade förstoringen jag gjort......såklart en bild på Maya, när hon bara var en liten plutt - vem annars! Åh, så jag saknar denna underbara valptid.....och har så svårt idag att kunna fatta att lilla gummsan varit så liten. (Fotot är taget av Vitterklippens kennel).
 
 
Senare på eftermiddagen (klockan 13:15) hade jag en träff med fysioterapeuten från Human Resurs - som idag höll till på Friskis och Svettis. Jag fick sitta och vänta ett tag på honom innan han hämtade mig...
 
 
Självklart så höll han till på övervåningen så det var bara att traska uppför trappen. Vi satt och pratade ett stund och han tyckte att det låter som om minisken också har fått sig en smäll och det är därför det känns som om det är så svullet. Han tyckte att jag skulle vara sjukskriven nästa vecka också, men det bestämmer ju som sagt var inte han....utan då måste jag till en läkare igen....suck!
 
Efter vi pratat en stund så gick vi ut i träninglokalerna och han visade mig några övningar som jag kan göra själv hemma för att träna upp styrkan runt mitt onda högerknä. Helst av allt hade han velat att jag skulle cykla på en motionscykel, men det har jag inte. Jag fick 4 andra övningar att göra (2 gånger om dagen och 5 repetioner av varje övning):
 
Stå med ryggen mot en vägg och ställa fötterna en bit ut och sakta glida ner och böja knät (ryggen skall vara kloss mot väggen hela tiden).
 
Fästa ett gummiband mot något stabilt och lägga gummibandet rund höger knä. Jag ska nu backa så långt bak så att gummibandet blir sträckt och så ska jag böja och sträcka knät medan jag fortfarande har foten i golvet.
 
Kliva upp och ner på ett trappsteg.
 
Fästa något slags rep högt upp och luta mig bakåt och böja båda knäna samtidigt. Med denna övning så avlastar jag tyngden så att det blir er skonsamt för knät.
 
Låtsas sätta mig på en stol....
 
Jahapp.....jag har en vägg, trapp och en låtsas stol ....men, resten måste jag fixa på något sätt!
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida). Gummibandet ska sitta i knävecken och jag ska böja och sträcka med foten på samma ställe på golvet.
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida). Här ska jag inte gå så lågnt ner som på bilden....inte nu medan jag fortfarande har så ont i mitt knä.
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
(Bilden kommer från denna sida)
 
Ja....nu är det bara att börja träna!