Date med Izabell + vattengympa

Izabell är ledig från sin jobb varannan torsdag....så vi passade på att ha en date idag, innan jag skulle börja vattengympan klockan 14:00. Vi träffades 11:00 och gick direkt ner till UH för att fika...jag är så hungrig! Jag blir så himla glad över att träffa henne...min underbara "lilla" flicka.
 
På UH satt vi och surrade ett bra tag och jag visade upp mina planer på att börja tillverka lite saker + att jag så gärna skulle vilja börja måla tavlor av något slag.....där har jag ocksåen idé om vad jag vill göra. Izabell är ju så duktig på att måla och "Muffe" (hennes kille) verkar också ha en stor talang för måleriet. Jag vill också kolla om jag har någon talang för detta. Jag måste npg gå en liten målakurs hos Izabell tror jag...hahaha.
 
 
Efter vi fikat/käkat klart så gick vi runt på olika affärer och spanade in grejerna de hade....mycket fint, men julgrejerna har redan tagits fram - i oktober....suck!
 
Vi började med Åhlen´s. Den sista bilden fattar jag inte riktigt när man ska använda...jo, jag fattar att man ska använda den när det är mörkt ute och när man grillar. Men, att ha en inbygd lampa på stekspaden...tja....det kanske finns de som grillar i mörkret....hahah. Så himla onödig grej....
 
 
På Claes Ohlssons fanns denna ursöta fågel med vintermössa på....hahahah. Den var riktigt stor också...säkert minst 20 cm hög. Vill ha.....
 
 
Nu beger vi oss upp efter gågatan och mot Cervera. På Cervera skulle man kunna plocka åt sig lite allt möjligt, men inget blev det denna gång. Tänk om man skulle få gå in och plocka åt sig vad man ville...helt GRATIS....sicken glädje.
 
 
På Panduro köpte Izabell lite mer målarfärger. Panduro är också en affär som man skulle kunna köpa mycket grejer ifrån....pyssel, färger, tavlor, klistermärken, garn, pennor, penslar m.m.
 
 
På Akademibokhandeln hittade Izabell värdens sötaste barnbok....den handlar om enhörningen Tindra.
 
 
Nu börjar klockan närma sig badtajm...så vi skildes åt för denna gång och nu ska jag hoppa i plurret med de andra tanterna och gubbarna. Tack för idag Izabell....love you!
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: örnsköldsvik, räkmacka, julpynt, fika