Besviken...

Från att vara superlycklig från förra veckans invägning med - 4,8 kilo på vågen så blev dagens vägning en djup besvikelse....vad gör jag för fel? Jag är noga med att föra in allt jag äter i Viktväktarappen....men lik förbannat så har jag denna vecka BARA gått ner 0,2 kilo.....buhu! Jag kan ju inte motionera så mycket som jag hade velat på grund av mitt knä...men, vattengympan, korta promenader och träning för knät blir det ju ändå. Men...om man ser allt från den positiva sidan så har jag i dags dato gått ner 5 kilo...på andra invägningen och det är ju faktiskt helt fantastiskt bra....eller hur?
 
 
Jag tycker att jag följt allt till punkt och pricka....om man bortser från att jag har 1,5% mjölk i mitt te och har vanligt ekologiskt bregott på smörgåsen. Lättmjölk fixar jag bara inte att dricka....det känns som om man dricker vatten med en msk mjöl i och det smakar inte alls gott och det smakar absolut inte mjölk.
 
Jag måste hitta en bättre frukost än mina vanliga mackor....men, har än inte hittat något som faller mig i smaken. Det ska ju inte vara krångligt.....enkelt det gillar jag. Jag vet inte om medicinen (för mitt onda knä), jag äter har någon betydelse på min viktnedgång.....men, vill så gärna skylla på den denna gång.
 
 
Jaha....då är det bara att ta nya tag denna vecka som kommer.....så jag ser med spänning fram mot nästa invägningsdag (nästa söndag) för att se om jag gått ner mer denna gång. Om inte så måste jag sätta mig ner och fundera på vad jag kan förändra och kanske göra om helt och hållet....som tex mjölk i mitt te. Det är ju precis som Jocke säger...många bäckar små....
 
Men....kan inte skaka av mig den besvikelse jag känner just nu! Kroppen kanske fick en chock när jag gick ner så mycket den första veckan....hmmm!
 
Ikväll blir det lax och ananasburgare till middag....