Julpysslet fortsätter....

Julpysslet fortsätter idag....denna gång tar jag mig an matsalen och vips blir allt rött! Nä, så enkelt var det inte (med ett krånglande skitknä), men nu är det klart i allafall och jag är nöjd...det är ju huvudsaken. Tänk att myskänslan kommer direkt så fort man bytt höstgardinerna mot röda julgardiner och byta ut de lila ljusen mot röda. Jockes lilla julgran som han pysslat ihop när han bodde i Atlanta - Georgia som liten pryder också sin plats. Nu längtar jag efter att få sätta upp den stora julganen, men ack...det ligger många veckro bort än. Men, längta kan man ju få göra ändå....
 
 
Jag har även varit och knutit röda band i granriset vi har i en urna ute på gården + att jag har virat en konstgjord granrislänga räcket på farstukvisten. Jo, en tomtluva har jag också knutit fast på pudeln vi har på fasaden....nu är det jul hörni! Ja, ja....snart iallafall....
 
 
När jag ändå var i farten och i julstämmning så råkade Maya också ut för mitt jultrollspö....hon fick sig en röd rosett i sin tofs på huvudet. Gullungen min!!!! Hon blev bara för söt.....äre juletider så är det! Jag har aldrig rosett på henne annars - men, under julen....då kommer hon inte undan mattes julstämmning.
 
 
Jag har nu bara vardagsrummet kvar....det tar jag itu med efter jag tagit mig en god kopp Chaite!