Fysioterapeuten

Min läkare (Staffan) ville att jag skulle kontakta och boka tid hos fysioterapeuten....så idag ska jag dit klockan 13:45. Men, jisses vilket trist väder vi har idag.....det regnar och åter regnar och allt är grått och trist.
 
 
Nu åker vi (jag och Maya).....ut i det trista vädret! Åh, så jag saknar solen och den blåa himlen....
 
 
Framme....på Human Resurs!
 
 
Ja, vad sa då fysioterapeuten.....inte så mycket som jag inte redan gör eller vet! Han kände på mitt knä och när han vred det gjorde det så himla ont....precis som förra gången jag var hos honom i september
 
Han sa att jag måste träna upp muskelaturen runt mitt knä och att jag ska fortsätta med det träningsprogram jag fått tidigare + att han tyckt det var så bra att jag skaffat mig en motionscykel. Jag ska cykla i 10 minuter på lågt motstånd och känns det bra så kan jag ta ett 10 minuters pass på cykeln några timmar senare. När det känns bättre och inte gör ont så ska jag sakta med säkert öka motståndet och allt längre intervaller. Jag vet att så fort motståndet är för högt så gör det riktigt ont i knät på en gång, och det liksom låser sig ibland, men som sagt var....öka motståndet sakta men säkert.
 
Han sa att detta inte är någon kvickfix....utan det tar tid att träna upp muskelaturen runt knät!
 
Han ville träffa mig igen om en månad, så jag fick en ny tid hos honom den 12/12 kl 11:15. Han menade att detta skulle sporra mig att träna och fortsätta gå ner i vikt...hahha! Tack för den!
 
Jag passade även på att gå in till Sandra - hon som håller i vattengympan på torsdagar. Jag sa att jag ville hemskt gärna få fortsätta med vattengympan efter jul och berättade att detta var så skönt och bra för mitt knä....+ motionens skulle förstås. Hon skulle hålla mig i åtanke....nu håller vi både tummar och tår att jag får fortsätta. Vissa som går där har berättat att de gått där i över 4 år....men, då borde jag väl också få fortsätta. Sandra sa att de nu har en kö till vattengympan....ja, med då borde väl "långbadarna" få ge plats åt oss nya...eller?
 
Nu ska jag bara byta om och sedan gå och cykla med mitt knä...hahaha! Om det inte hade gjort så förbaskat ont i ändan....suck.....de som vet säger att det kommer att gå över. Det får vi verkligen hoppas på - för nu gör det så ont så jag sitter på en kudde...hahah. Allt för att kunna träna....