Pudelsamlingen....

Pudelsamlingen i alla ära...men, när den ska dammas är den rätt billig! Men, men.....det måste ju göras förr eller senare!
 
 
Maya fick agera statist bland alla mjukispudelar. Hon var jätteduktig och satt helt stilla medan jag arrangerade pudlarna runt henne. Den vackraste alla alla mjukispudlarna det måste väl ändå vara Maya det!
 
 
...och där tog hennes tålamod slut!
 
 
Denna är min allra första pudel i min samling. Den fick jag av i konfirmationspresent för en herrans massa år sedan - kan det verkligen vara 36 år sedan....hujeda mig vad tiden går! Den kommer alltid vara min favorit - men, när någon ny hamnar i samlingen så är den favorit en liten stund....men, jag går ALLTID tillbaka till den allra första.
 
 
Lite bling, bling och en nyfiken Maya!
 
 
Nu är alla pudlar på rätt plats igen.....denna gång så tryckte jag ihop så många som möjligt på samma hyllplan. Nu fick jag helt plötsligt 2 1/2 hyllplan över, som jag måste skaffa pudlar till....ojojoj! Jo, räknade för skoj hur många pudlar jag har nu - det bidde 240 stycken olika. Det är allt från frimärken till vattenkannor....men, mest är det faktiskt porslinspudlar i olika storlekar och färger.
 
 
Ja, det var det det....ett dagsverke kan jag lova!
 
Samlar ni på något?