Vårväder

+ 5 grader och det blåser som bara den och solen försöker titta fram mellan molnen. Det rasar från taken så det bara dånar.....härligt - Välkommen till oss Våren med allt vad detta innebär!
 
Jag hoppade över träningen på Gideå plantskola idag, jag har så ont bak vid ena skulderbladet. Det strålar ut i armen och upp mot nacken (på vänster sida), jag måste ha sovit väldigt illa på den i natt. Fy, så det gör ont! Jag försöker stå och ha min tennisboll (som jag stoppat in i en gammal strumbyxa),  bak på ryggen och samtidigt luta mig mot en vägg och försöka parera bollen mot den onda området. Det är så skönt när man hittat stället och trycker till en stund och sedan släpper, det känns då som om blodet rusar genom muskeln.
 
Nä, jag och Maya gick ut på en kortare promenad efter slaskiga vägar i stället....på vissa ställen fick vi gå över till andra sidan för att inte bli totalt nedstänkta av mötande bilar. Undra hur lång tid det kommer att ta innan all denna snömängd försvinner som vi fått i år?
 
 
 
Helt perfekt - plogbilen har hyvlat en alldeles egen snötrottoar till Maya. Men, hon varierar sig lite - nu har hon tre olika nivåera att promenera på.....fågel, fisk eller mittimellan....hahaha!
 
 
 
Solen försöker tränga igenom sina strålar.....det går sådär måste jag säga. Men, vackert är det trots allt!
 
 
 
När vi kom hem från promenaden så hade Jocke förberett lite godsaker till mig och honom + att Maya självklart fick en alldelels egen klick grädde. Vi nallar av kladdkakakan som blev över från gårdagens efterrätt.....mums!
 
 
 
Shit vad ont jag har nu......suck, pust och stön! Måste nog be Jocke massera mig senare så att jag kan åka på jobbet ikväll.....har ju bara denna vecka kvar på jobbet innan det är dags för operation (den 26/3). Pirrigt och gruvsamt på samma gång...