Sprutor

Har glömt att skriva att jag återigen får ta sprutor i magen varje kväll...eller det är Jocke som gör det. Fy f....n, för sprutor säger jag bara. Som tur är så behöver jag bara ta dessa sprutor i 1 vecka sammanlagt, så det är bara några dagar kvar nu, Förra gången var det en längre operation och genom detta fick jag ta sprutorna i magen i 1 månads tid....
 
Fragmin som sprutorna heter är ett medel som i sort sett alla får efter en operation - det är helt enkelt ett medel som förhindrar mig att få en blodpropp.
 
Fragmin är ett antitrombosmedel (medel mot blodpropp).
Fragmin används:För behandling av blodpropp i djupa vener (blodkärl) och lungor.
För behandling samt förebyggande av blodpropp i djupa vener (blodkärl) och lungor hos cancerpatienter.
Förebyggande av koagulation vid dialys eller blodfiltrering vid nedsatt njurfunktion.
Förebyggande av blodpropp vid kirurgiska ingrepp och vid tillfälligt minskad rörlighet på grund av akut sjukdom som t.ex. hjärtsvikt eller allvarlig infektion.
Behandling av instabil kranskärlssjukdom.
 
 
Längtar verkligen efter den dag som jag slipper detta elände....jag tycker det räcker gott och väl med det onda jag redan har i magen. Om jag räknat rätt nu så kommer jag ta dessa sprutor i 3 dagar till....phu!