Snöskottning och bus i solen...

Så underbart härligt ute idag - efter vi fikat så bestämde vi oss för att gå ut i solen och skotta den snö som kom igår. Det var inte så mycket, men tillräckligt för att Maya ska dra in massor med snö.
 
Kolla in temperaturen.....nu går vi verkligen mot vår! Det är till och med blött efter vägen och det riktigt tjaskar om bildäcken när de kör förbi.
 
 
 
Nu är det blötsnö ute och om jag känner Maya rätt så kommer hon vara lika mycket uppe på snöhögarna som i gångarna.....så på med overallen. Maya hoppar och busar i snöhögarna och med hennes trasa och boll medan jag försöker skotta med snöbjörnen.
 
 
 
Jocke startade "lilla blå" och skottade infarten, vid brevlådorna, vår garageinfart och grannens gård. Jag har skottat inhop en liten snöhög som Jocke senare ska ta bort med snöslungan. Jag och Maya passade på att busa lite och så gick vi och tittade lite ovanför vårt hus. Hon var så otroligt duktig utan koppel...
 
 
 
Helt galet vad mycket snö vi fått i år! Om ni ser muren längs efter infarten, på toppen på den...där är det jämt med gräsmattan. Det kommer atlltså ta ett bra tag innan den kommer att synas i år....suck! Men, trots det så är det så vackert ute när solen lyser och gnistrar i den vita och rena snön.
 
 
 
Nu startar Jocke snöslungan och jag och Maya håller oss på behörigt avstånd. Jag passar på medan att skotta trappen och Maya är med mig....
 
 
 
Färdigskottat för denna gång....förutom att Jocke försäkte få lös all is som är på trappen. Det är säkert ett 5-6 cm tjockt islager på varje steg. Hoppas et är sol och varmt i morgon också...då kanske vi kan få lös ännu mer is.
 
 
Nu blir det mys resten av dagen/kvällen....