Rakat nos & tassar + bus på gården

När Izor blev så fin igår så kunde jag bara inte låta Maya se ut som en murvel. Så ner i källaren till klipprummet och raka nos och tassar + klippa hennes klor....och så lite borstning såklart. Maya tycker inte det är det allra roligaste man kan göra, men hon står ut med rakandet, kloklippandet och borstningen - för hon VET att efteråt blir det bus på gården.
 
Denna lilla behändliga rakapparat är guld värd tycker jag. Jag kommer åt som aldrig förr mellan hennes små trampdynor och hela själva tassen. De stora jag har använder jag bara på kroppen...eller om den lilla är urladdad.
 
 
När jag klipper hennes klor så får hon ligga på sidan på trimbordet - jag har alltid haft mina hundar liggandes på sidan och tycker det är så mycket lättare då. Hur gör ni när ni klipper era hundars klor? Medan jag har henne liggandes på sidan så passar jag på att göra finliret med rakapparaten på hennes söta tassar.
 
 
Efter all rakning och klippning är klar så bortade jag igenom hennes korta päls.....så snabbt det går :)
 
 
När jag släppt ner henne på golvet så snusade hon på pälsen som ramlat ner på golvet och så försvann hon bara...puts väck var hon. Detta mötte mig överst på trappan ner till källaren....nu ska det bli bus! Åh, så jag älskar denna lilla vackra hund.....hon är bäst och absolut den vackraste pudeln i världen <3
 
 
 
På med jackan och så bar det ut i solen och nu står bus på agendan....hahahah! Detta är belöningen för att hon varit så duktig i klipprummet....
 
 
Nu ska vi gå in och göra lite mat.....
 
#1 - - Anonym:

Vad vackert ni har det, gott om snö❄️❄️. Det dröjer ett antal v innan det ät barmark hos er.

Svar: Ja, det är vackert där vi bor. Men, är så less på all snö nu. Nu vill jag att det ska bli vår/sommar på riktigt :)
CARINA WESTIN